Επιστολή απάντησης στο δημοσίευμα της εφημερίδας «Εφημερίδα των Συντακτών», της 28ης Ιουνίου 2025 - ΕΚΚΟΜΕΔ

ΕΚΚΟΜΕΔ

Επιστολή απάντησης στο δημοσίευμα της εφημερίδας «Εφημερίδα των Συντακτών», της 28ης Ιουνίου 2025

Επιστολή απάντησης στο δημοσίευμα της εφημερίδας «Εφημερίδα των Συντακτών», της 28ης Ιουνίου 2025

  • από

Η απάντηση έχει αποσταλεί στην εφημερίδα από την Κυριακή 29 Ιουνίου 2025.

Σε απάντηση του ρεπορτάζ της εφημερίδας «Εφημερίδα των Συντακτών» της 28ης Ιουνίου 2025 και προς αποκατάσταση της αλήθειας ως προς την απαρέγκλιτη τήρηση της νομιμότητας και του δημόσιου συμφέροντος, παρατίθενται τα εξής:

Α. Αναφορικά με τους ευρωπαϊκούς πόρους του ΕΣΠΑ
Το ΕΚΚΟΜΕΔ, από την πρώτη στιγμή, βρίσκεται σε διαρκή και στενή συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, ώστε όλα τα καθεστώτα ενίσχυσης που χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς πόρους να είναι πλήρως ευθυγραμμισμένα τόσο με το εθνικό όσο και με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Μέχρι να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, από το συνολικό ποσό των εκατό (100) εκατομμυρίων ευρώ, που έχει εκχωρηθεί στον Οργανισμό, δεν έχει εκταμιευθεί, ούτε έχει νομικά δεσμευθεί ούτε ένα ευρώ. Το στοιχείο αυτό, το οποίο είναι δημοσίως προσβάσιμο στην επίσημη ιστοσελίδα του ΕΚΚΟΜΕΔ (στατιστικά CRGR – Δράση Β΄ – Εντάξεις), πιθανώς διέφυγε της προσοχής της συντάκτριας του άρθρου. Επιπλέον, τα καθεστώτα CRGR-ANIMATE (40 εκατ. από το ΕΣΠΑ) και CRGR-VGD (10 εκατ. από το ΕΣΠΑ), δεν έχουν καν προκηρυχθεί – κάτι που θα μπορούσε εύκολα να διασταυρώσει η συντάκτρια, αν είχε προβεί σε στοιχειώδη έλεγχο πριν το ρεπορτάζ. Κατά συνέπεια οι αιτιάσεις της συντάκτριας είναι απολύτως ανύπαρκτες.

Β. Αναφορικά με τη δήθεν «παράκαμψη» της χρονικής προτεραιότητας
Αποσιωπάται προκλητικά από τη συντάκτρια το γεγονός πως τα έργα του 2025 εντάσσονται σε διαφορετικό νομικό καθεστώς ενίσχυσης (ν. 5105/2024) από τα έργα του 2024 (ν. 4487/2017). Το νέο καθεστώς ορίζει ρητά ότι η διαδικασία αξιολόγησης των έργων πρέπει να ολοκληρώνεται εντός τριμήνου από την υποβολή τους στο καινούργιο πληροφοριακό σύστημα (ΟΠΣΚΕ). Ως εκ τούτου, για την σύννομη και ταχύτερη εφαρμογή και των δύο καθεστώτων έχει δοθεί η εντολή στις Επιτροπές Αξιολόγησης να προχωρούν παράλληλα τις αξιολογήσεις. Ενδεικτικά, τις τελευταίες ημέρες έχουν εκδοθεί αποφάσεις υπαγωγής τόσο για έργα του 2024 όσο και του 2025, γεγονός το οποίο τεκμηριώνεται με απόλυτη διαφάνεια μέσω της «Διαύγειας» και της επίσημης ιστοσελίδας του Οργανισμού. Αν η συντάκτρια είχε την πρόθεση να ενημερώσει –και όχι να εντυπωσιάσει– θα το είχε ήδη διαπιστώσει.

Γ. Αναφορικά με την αύξηση των ορίων της Ε.Ε.
Το ΕΚΚΟΜΕΔ τηρεί απαρέγκλιτα το ευρωπαϊκό όριο των 55 εκατ. ανά δράση ενίσχυσης, όπως αποτυπώνεται και στην ιστοσελίδα του Οργανισμού, (στατιστικά CRGR). Με την επίτευξη των εν λόγω ορίων, το πληροφοριακό σύστημα παύει αυτομάτως να δέχεται νέες αιτήσεις. Εξάλλου, τα όρια των δύο δράσεων του FTV που έχουν προκηρυχθεί έχουν γνωστοποιηθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Δράση Α’: 55 εκατ. με αριθμ. πρωτ. SA 118417 και Δράση Β’: 50 εκατ. με αριθμ. πρωτ. SA118422), σε συνεργασία με τις αρμόδιες εθνικές και ευρωπαϊκές αρχές.
Επειδή, προφανώς, η συντάκτρια έχει εσφαλμένη πληροφόρηση, ως προς την αύξηση των ορίων, την ενημερώνουμε ότι το ΕΚΚΟΜΕΔ συνεργάζεται συνεχώς με τις αρμόδιες εθνικές και ευρωπαϊκές αρχές και, πέραν των παραπάνω γνωστοποιήσεων, τους τελευταίους μήνες έχει ολοκληρώσει τον φάκελο αίτησης που έχει ήδη ετοιμάσει, για την αύξηση του ορίου των 55 εκατ. ευρώ για το καθεστώς FTV. Συνεπώς, η εν λόγω αύξηση, όχι μόνο γίνεται νόμιμα και σε συνεργασία με τις αρμόδιες εθνικές και ευρωπαϊκές αρχές αλλά αποτελεί και βασικό στόχο του Οργανισμού για την υποστήριξη περισσότερων κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών παραγωγών στη χώρα. Εκτός αν αυτό είναι κάτι το οποίο η συντάκτρια δεν επιθυμεί να συμβεί.

Δ. Αναφορικά με την Οικονομική Εισαγγελία
Στον επίλογο του ρεπορτάζ η συντάκτρια επιλέγει τη γνωστή μεθοδολογία της «λάσπης στον ανεμιστήρα». Η υπόθεση, στην οποία γίνεται αναφορά στον επίλογο του ρεπορτάζ, εκκίνησε επί προηγούμενης διοίκησης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και αφορά σε πεπραγμένα των προηγούμενων διοικήσεων του ΕΚΚ. Αλλά αυτό η συντάκτρια και η ΕΦΣΥΝ το γνωρίζουν ήδη από τον Ιούνιο του 2021, μέσω της συνέντευξης του κου. Φέρρη που η ίδια η ΕΦΣΥΝ είχε δημοσιεύσει. Επιλέγουν όμως να μπλέξουν βολικά το τότε με το τώρα για τη δημιουργία εντυπώσεων, καθώς η σημερινή διοίκηση του ΕΚΚΟΜΕΔ ουδεμία εμπλοκή έχει με την υπόθεση, πλην της αυτονόητης, νομικής υποχρέωσης να παρέχει οποιοδήποτε στοιχείο ζητηθεί από τις αρμόδιες αρχές.

Επίλογος
Η συστηματική προσπάθεια παραπληροφόρησης και στοχοποίησης του έργου του ΕΚΚΟΜΕΔ από τη συγκεκριμένη συντάκτρια, η οποία επιχειρεί να υπονομεύσει την πρόοδο που έχει επιτευχθεί, βασίζεται σε εσφαλμένες ερμηνείες, ανακρίβειες και ανυπόστατους ισχυρισμούς. Ίσως γιατί, μέσω της πολιτικής που εφαρμόστηκε τα τελευταία χρόνια, η Κυβέρνηση έχει βάλει μια τάξη και έχει διοχετεύσει πάνω από 200 εκατ. ευρώ σε πληρωμές προς την κινηματογραφική και οπτικοακουστική βιομηχανία, επιτυγχάνοντας μια πρωτοφανή ενίσχυση και ενδυνάμωση του κλάδου. Το ΕΚΚΟΜΕΔ θα συνεχίσει με διαφάνεια, νομιμότητα και συνέπεια να επιτελεί το έργο του υπέρ του δημοσίου συμφέροντος και της υγιούς ανάπτυξης του οπτικοακουστικού τομέα της χώρας.

Δείτε την Επιστολή Απάντησης εδώ

Κοινοποιήστε την Ανάρτηση